Za nami Finał Ogólnopolskiego Konkursu Barmańskiego MONIN Cup Poland 2022. W dniu 17 października, w lokalu Nine’s Restaurant & Sports Bar, w Warszawie, 18 zawodników wystartowało w dwóch rundach finałowych i zaprezentowało przed Jury i publicznością swoje autorskie drinki, stworzone specjalnie na konkurs MONIN Cup. Młodzi pasjonaci miksologii podczas występu obdarzyli nas masą wrażeń za sprawą swojej energii, talentu i show jakie stworzyli.
Jakie były wyniki konkursu? Poznajcie zwycięzców!
Z przyjemnością ogłaszamy, że w tych emocjonujących rozgrywkach Ogólnopolskiego Konkursu Barmańskiego MONIN Cup Poland 2022, pierwsze miejsce zdobył DamianDeptuła, który startował z numerem 18 i zdobył 109 punktów na 135 możliwych. Zwycięzca zaprezentował publiczności i Jury wyjątkową kreatywność koktajlem „Luck is a point”. Aplikacja powstała na bazie syropu Spicy Mango MONIN, burbonu, koncentratu MONIN Bitter, soku z limonki i uwaga…salsy ze świeżych truskawek, czerwonej papryki, mango, bazylii i chilii. Cóż to za zaskakująca kompozycja! Zawodnik otrzymał najwyższe noty degustacyjne w całym konkursie, co w połączeniu z wysoką oceną za technikę zapewniło mu przewagę nad konkurentami o 5 punktów i pierwsze miejsce. Jeśli zastanawiacie się co było inspiracją koktajlu Damiana… Jak sam autor mówi „inspiracją do stworzenia tego koktajlu była chęć podzielenia się z Jury i gośćmi smakami i aromatami, które towarzyszyły mi w wyjątkowych chwilach mojej pracy barmańskiej. Nie jest też przypadkowe użycie food pairingu, ponieważ nawiązuje do chwili, w której zrozumiałem jak wspaniałą zabawą dla barmana i jego gości może być odpowiedni dobór jedzenia z napojami.” Jakie są dalsze plany zwycięzcy? Damian przygotowuje się już na wyjazd do Francji jako reprezentant Polski na finał MONIN Cup, który odbędzie się w grudniu, a dodatkowo rozwój pasji uatrakcyjni mu profesjonalny blender ufundowany przez producenta Vitamix Commercial.
Kolejne II miejsce w Finale, z ilością 104 punktów zajęła Justyna Wilk z efektownym błyszczącym koktajlem o nazwie „Touch of Gold” na bazie puree Passion Fruit MONIN, kawy różanej, angostury rum, jadalnego brokatu i soku z grejpfruta. Zawodniczka otrzymała nagrodę ufundowaną przez producenta profesjonalnych blenderów Vitamix Commercial.
Ostatnie miejsce na podium, czyli III zajęła Kamila Podosek z jakże romantycznym koktajlem o nazwie „Steps of Love”, z syropem Cotton Candy MONIN, rumem Pineapple&Spice, sokiem z limonki, białkiem cukierniczym i suszonym hibiskusem. Kamila wygrała bon szkoleniowy ufundowany przez Międzynarodową Szkołę Barmanów i Sommelierów. Gratulujemy zwycięzcom konkursu, ale także wszystkim zawodnikom startującym w MONIN Cup i życzymy wielu sukcesów.
Po części konkursowej odbyło się Szkolenie MONIN, o nowościach i trendach w gastro, które poprowadził Alexandre Lappiere, MONIN Beverage Innovation Manager z Francji. Oprócz prezentacji najświeższych trendów światowych wkategorii napojów alkoholowych goście mieli okazję na żywo obejrzeć proces wykonywania najciekawszych i innowacyjnych aplikacji wraz z komentarzem specjalisty. Nie zabrakło także niespodzianek ponieważ podczas wydarzenia gościliśmy Oliviera Monin, właściciela wielopokoleniowej firmy MONIN, który z pasją opowiadał ciekawostki o nowo nabytych plantacjach cytrusów, z których będą wytwarzane produkty pod marką MONIN.
Relacja zdjęciowa z wydarzenia

I. miejsce Damian Deptuła nr 18 „Luck is a point”
- 25 ml syropu MONIN Mango
- 50 ml burbonu
- 5 ml Koncentrat MONIN Bitter
- 25 ml soku z limonki
- 1 szt. świeżej truskawki
Metoda: wstrząśnięcie w shakerze z lodemDekoracja: Food pairing – salsa z truskawek, czerwonej papryki, mango, chilli, bazylii i jadalnych kwiatów.

II. miejsce Justyna Wilk nr 8 „Touch of Gold”
- 12,5 ml puree MONIN Passion Fruit
- 20 ml kawa różana
- 30 ml angostury rum
- 0,5 ml srebrnego jadalnego brokatu
- 25 ml soku z grejpfruta + aromatyzacja
Metoda: wstrząśnięcie w shakerze z lodem

III. miejsce Kamila Podosek nr 1 „Steps of love”
- 40 ml Union Pineapple Queen & Spice
- 25 ml syropu MONIN Cotton Candy
- 20 ml Soku z limonki 100%
- Białko cukiernicze
- Suszony hibiskus
Metoda: ugniatanie w szkle i wstrząśnięcie w shakerze z lodem
Firma SCM sp. z o.o. działa od września 2005 roku, a od lipca 2012 jest Wyłącznym Dystrybutorem Produktów MONIN na Polskę. Główne obszary działalności firmy to rozwój i kreowanie nowych rozwiązań w kategorii produktów i napojów dla kanału HORECA oraz doradztwo w zakresie ich przetwarzania. Zakupy i sprzedaż surowców rolnych oraz produktów gastronomicznych. Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw obejmującego produkty, opakowania i dystrybucję. Od kwietnia 2016 r. SCM jest także wyłącznym importerem i dystrybutorem profesjonalnych urządzeń do mieszania napojów oraz potraw – marki Vitamix Commercial.
MONIN Cup to prestiżowy konkurs dla młodych profesjonalnych barmanów w wieku 18 – 27 lat, którzy rywalizują w tworzeniu najlepszych receptur drinków przygotowanych w oparciu o produkty MONIN. MONIN Cup Poland 2022 jest już 5 edycją organizowaną przez SCM Sp. z o.o. Jest to największy ogólnopolski konkurs barmański cieszący się dużym zainteresowaniem na rynku HoReCa oraz wśród barmanów. W finale MONIN Cup we Francji udział biorą najlepsi barmani z całego świata, wytypowani w ramach lokalnych eliminacji. A jeśli chcecie poznać losy Damiana w finale, zaobserwujcie nasze profile w social mediach i nasz blog.
Organizator: SCM sp. z o.o.
Patronat honorowy: Ambasada Francji, Francusko-Polska Izba Gospodarcza CCIFP
Sponsor tytularny: MONIN
Partnerzy: kawbar.pl, Nines Restaurant & Sports Bar
Patroni merytoryczni: MSBiS, SPB
Patroni medialni: Nowości Gastronomiczne, Horecanet, Sweets Coffee, Świat Hoteli, Food service, ouichef.pl
Po więcej inspiracji zapraszamy na nasza stronę: moninpolska.pl; facebook.com/MoninPolska oraz moninpolska.pl/blog/
Kontakt z prasą